Ünlü fotoğrafçı Nick Knigh’ın özel bir fotoğraf sergisi, “Güller” adlı projesinin yüksek kaliteli, sert kapaklı kitabının basımı için Fujifilm Jet Press kullanıcısı Emmerson Press adlı İngiliz basımevi seçildi.
İngiltere’nin en ünlü moda fotoğrafçılarından biri olan Nick Knight, Yohji Yamamoto, John Galliano ve Alexander McQueen gibi dünyanın önde gelen moda tasarımcılarından bazılarıyla çalıştı. Christian Dior, Calvin Klein ve Yves Saint Laurent gibi ikonik markalar için reklam kampanyalarını fotoğrafladı. Lady Gaga ve Kanye West için müzik videoları yönetti. Ve belirli bir süre, İngiliz fotoğrafçı Nick Knight kişisel bir proje üzerinde çalışıyor: Bir iPhone ile bahçesindeki güllerin fotoğraflarını çekmek.
Nick Knight, yıllardır cumartesi veya pazar sabahları Londra’daki bahçesinden gül toplayıp kendi mutfak masasına yerleştirip telefonuyla fotoğraflarını çekerek, renk uyumlarını ve yaş ve solma kavramlarını keşfetmek için birkaç saatini ayırıyor. Daha sonra, bir cumartesi veya pazar öğleden sonra Instagram filtreleri deneyerek (fotoğraflarda başka düzenlemeler yapmaz) ve paylaşarak, takipçilerinin eğlenmeleri ve meşgul olmaları için benzer miktarda zaman harcıyor.
Galeri için ayrıcalıklı bir kitap baskısı Jet Press’te gerçekleşti
Bu yıl, Knight’a bu çok kişisel projeyi sosyal medyanın ötesine taşıma ve onu Oxford’daki seçkin Albion Barn Gallery’de bir fotoğraf sergisine dönüştürme fırsatı sunuldu. Sergi Haziran ayının sonundan Kasım ayının başlarına kadar – sadece randevuyla – gezilebilecek ve galerinin istediği, gül fotoğraflarının ayrıcalıklı, özel bir kitabı sergiye eşlik edecekti. Kitabın son derece yüksek kaliteli olması ve yalnızca randevulu sergiye has özel bir koleksiyon olarak, çok kısa bir sürede basılması gerekiyordu.
Böyle bir kitabı üretmek için, Knight’ın uzun süredir onunla iş birliği yapan sanat yönetmeni Paul Hetherington tam olarak nereye gideceğini biliyordu. Diğer birçok projenin yanı sıra, Hetherington ve Knight daha önce gelecek vadeden bir moda etiketi olan Alyx için promosyon kataloğunda birlikte çalışmıştı ve bu proje için Hetherington, düşük tirajlı, son derece yüksek kaliteli büyük ebat kataloglar üretmek için uygun maliyetli bir seçenek bulmak için piyasadaki en yeni baskı teknolojileri üzerine kapsamlı bir araştırma yapmıştı. Araştırması onu sonunda, endüstriyi araştırırken birkaç yıl boyunca gördüğü “tek en etkileyici baskı teknolojisi” olarak tanımladığı Jet Press’e yönlendirmişti.
Hetherington, “Son zamanlarda, baskıyı yeniden keşfetme fırsatını sevdim” diyor ve şöyle devam ediyor: “Birkaç yıl boyunca tümüyle çevrim içi projeler üzerinde çalışıyordum ve Alyx kataloğunun olanaklarını araştırırken, baskıdaki olanakların ne kadar ileri gittiğini görmek heyecan vericiydi. Basılı bir malzemenin nasıl görünmesini istediğimi değil, aynı zamanda nasıl hissettirmesini istediğimi de düşünmekten keyif alıyorum. İnsanlar şimdi baskı ile fiziksel ve dokunsal olmak istiyorlar; aksi halde neden baskı zahmetine katlansınlar?”
Knight’ın gül fotoğraflarına ait bir kitabın oluşturulmasının yönetilmesi projesiyle görevlendirildiğinde, Hetherington daha önce birlikte çalıştığı Jet Press sahiplerine döndü: Kenilworth’taki Emmerson Press.
Hetherington, “Jet Press’in neler yapabileceğini biliyordum ve Emmerson’la daha önce çalışmıştım, bu yüzden gerçekleşmesi ve doğru olması için ne gerekiyorsa yapacaklarını biliyordum” diyor.
Zorlu projede hibrit baskı kullanıldı
Emmerson Press’in Direktörü Jamie Emmerson, projeyle ilgili olarak, “Muhtemelen üzerinde çalıştığım en zorlu projelerden biri olduğunu söyleyebilirim” diyor ve şöyle devam ediyor: “Basitçe, kullanmak zorunda olduğumuz farklı teknikler nedeniyle. Kitabın büyük bir kısmı, Jet Press’in Max Gamut renk işlevi kullanılarak basılan tüm gül resimleri de dahil olmak üzere, Jet Press 720S’de (o zamandan bu yana bir Jet Press 750S modeline yükseltildi) basılmıştır. Ofset veya serigrafi bastığımız başka öğeler vardı.
Kitapta ayrıntılara gösterilen özen olağanüstü
Kitaptaki ayrıntılara gösterilen özen olağanüstü, örneğin dokulu gri astar, Nick Knight’ın güllerinin yetiştirildiği kentsel, beton bahçeye görsel ve dokunaklı bir selam ifade ediyor. Paul Hetherington, kitabın nasıl görünmesini ve hissettirmesini istediğinde – kullanmak istediği kâğıdın türlerinin detaylarına kadar – çok net bir vizyona sahipti. Üretim katında provalara bakarak ve istediği sonucu elde etmek için farklı yollar deneyerek bizimle biraz zaman geçirdi. Sonuçta, karmaşık bir projeyi bir araya getirip güzel bir kitap üretebildiğimiz için mutlu olduk.”